Nauczyciel konsultant |
Zakres tematyczny konsultacji |
|
ks. Tomasz Bierzyński |
Podstawa programowa katechezy, program nauczania religii rzymskokatolickiej, pomoce katechetyczne; wychowanie religijne; edukacja patriotyczna; organizacja nauczania religii; nadzór pedagogiczny i katechetyczny; formacja katechetów; duszpasterstwo nauczycieli; katecheza parafialna; wybrane zagadnienia z metodyki i dydaktyki katechezy |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Barbara Cebula |
Budowanie relacji nauczyciela z uczniem, z klasą; komunikacja interpersonalna; strategie radzenia sobie ze stresem; wypalenie zawodowe; budowanie zespołu klasowego; współpraca z rodzicami; potrzeby rozwojowe uczniów (w tym ze SPE); pomoc psychologiczno-pedagogiczna; edukacja włączająca; wsparcie zdrowia psychicznego uczniów i nauczycieli |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Robert Daraż |
Aspekty bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole; bezpieczeństwo w szkole; pierwsza pomoc; edukacja etyczna, filozoficzna; turystyka i krajoznawstwo; wychowanie patriotyczne |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Piotr Jarek |
Aktualne zmiany w prawie oświatowym, dokumentacja prowadzona przez szkołę, dyrektora i nauczyciela; zmiany w podstawie programowej historii i techniki; zagadnienia związane z procedurami oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w tym uczniów przybyłych z Ukrainy; bezpieczeństwo ucznia w szkole |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Mariusz Kalandyk |
Edukacja medialna w szkole; ocenianie wspierające ucznia; metody motywujące; neurodydaktyka na lekcji; emisja i higiena głosu; zasady wystąpień publicznych; innowacyjne kształcenie polonistyczne; elementy tutoringu w uczeniu się; język polski w szkole ponadpodstawowej – metody, techniki, style nauczania; kompetencje kluczowe na lekcjach j. polskiego; egzamin maturalny z j. polskiego; podstawa programowa z j. polskiego – charakterystyka zmian; redakcja materiałów do publikacji; zasady publikowania materiałów metodycznych |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Adam Kawałek |
Konstruowanie narzędzi pomiaru dydaktycznego; analiza wyników egzaminów; dydaktyka matematyki; organizacja konkursów przedmiotowych; nauczanie z zastosowaniem TIK, kształtowanie nawyków, samowychowanie, wychowanie prorodzinne |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Joanna Majewska-Lasek |
Ocenianie, promowanie, klasyfikowanie w świetle aktualnych przepisów prawnych; ocenianie wspierające; ocenianie uczniów ze SPE; egzamin maturalny z języka polskiego; edukacja włączająca, praca z uczniami z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego; standardy ochrony małoletnich |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Jerzy Michno |
Diagnozowanie zespołu klasowego – techniki socjometryczne w klasie szkolnej; badania społeczne w edukacji; edukacja kulturowa; subkultury młodzieżowe; program współpracy międzynarodowej Erasmus+; psychologiczno-socjologiczne aspekty cyberprzemocy; komunikacja interpersonalna w szkole; myślenie logiczne jako podstawa myślenia krytycznego; edukacja żywieniowa w profilaktyce zdrowia społecznego; sztuczna inteligencja w procesie dydaktycznym |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Dariusz Miziołek |
Bezpieczeństwo w szkole, odpowiedzialność prawna; doradztwo edukacyjno-zawodowe; wychowanie do życia w rodzinie; edukacja dla bezpieczeństwa; edukacja etyczna, filozoficzna, patriotyczna, międzykulturowa, prawna, regionalna i turystyczna; kompetencje kadry zarządzającej i nauczycieli; coaching, mentoring, tutoring; mediacje, mediacje rówieśnicze; pomoc psychologiczno-pedagogiczna; kompetencje kluczowe; dostosowywanie wymagań; diagnozowanie potrzeb ucznia; profilaktyka i wychowanie; promocja zdrowia; sytuacje kryzysowe, zarządzanie kryzysem; uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; edukacja włączająca; praca z uczniem zdolnym; współpraca z rodzicami i środowiskiem; wizerunek i promocja placówki; wystąpienia publiczne; emisja głosu; wypalenie zawodowe; wspomaganie szkoły i placówki, zarządzanie kryzysem, sytuacje trudne i kryzysowe |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Iwona Olszówka |
Doskonalenie oraz wspieranie nauczycieli języka angielskiego; egzamin ósmoklasisty oraz egzamin maturalny z języka angielskiego; metodyka nauczania j. angielskiego; innowacyjne metody oraz techniki w nauczaniu języka angielskiego, wykorzystanie narzędzi TIK w nauczaniu języków obcych; wspieranie nauczycieli przedszkoli uczestniczących w pilotażowym programie „Dwujęzyczni od przedszkola”; wspieranie nauczycieli języków obcych w wykorzystaniu technologii na zajęciach z języka obcego, wspieranie przedszkoli oraz szkół w rozwijaniu dwujęzycznych oddziałów w placówkach, konsultacje w zakresie egzaminów międzynarodowych PTE General oraz Pearson Young Learners |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Piotr Ożarski |
Praktyczne wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji; multimedia w szkole; e-learning, blended learning w edukacji; platforma Moodle na potrzeby szkoły; nowoczesne metody edukacyjne STEAM i STREAM; podstawy programowania w szkole (konkurs Baltie KO); zagrożenia wynikające z wykorzystywania ekranów i sieci; uzależnienie od multimediów i Internetu; bezpieczeństwo dzieci, młodzieży, szkoły i rodziny w Internecie; bezpieczeństwo szkolnej sieci informatycznej; cyfrowa demencja zagrożeniem XXI w. wśród dzieci i młodzieży; cyberprzemoc, cyberzagrożenia, mowa nienawiści i patostreaming; cyfrowi rodzice i ich dylematy; sztuka motywacji ucznia; prawa autorskie w szkole; koordynacja Akademii Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej PCEN w Rzeszowie |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Barbara Perenc |
Awans zawodowy nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego, dyplomowanego; od nauczyciela początkującego do nauczyciela mianowanego |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Izabela Pyra |
Awans zawodowy nauczyciela; podstawy prawne regulujące procedurę ubiegania się o stopnie awansu zawodowego, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie, dokumenty składane do komisji; nowa perspektywa Programu Erasmus +; mobilność edukacyjna w sektorze Edukacja Szkolna, w sektorze Kształcenie i szkolenia Zawodowe VET; akredytacja; projekty na małą skalę; ocena pracy nauczyciela, podstawa prawna oceny, zasady oceniania, wymagana dokumentacja; prawa i obowiązki nauczyciela; odpowiedzialność porządkowa i dyscyplinarna; podstawa prawna – tryb i zasady udzielania kar, nauczyciel jako funkcjonariusz publiczny |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Wacław Smyczyński |
Narzędzia TIK w dydaktyce: narzędzia AI; tworzenie testów, materiałów promocyjnych, animacji i video; koncepcja pracy szkoły; techniki uczenia się; kształcenie kompetencji kluczowych; techniki wspierające koncentrację; techniki wspierające kreatywność; mediacje i negocjacje w szkole; praca w zespole |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Dorota Szumna |
Pisanie tekstów własnych – przygotowanie artykułów naukowych, metodycznych, recenzji, sprawozdań, scenariuszy zajęć; wczesna edukacja dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji matematycznej; wspieranie nauczycieli przedszkoli uczestniczących w pilotażowym programie „Dwujęzyczni od przedszkola” |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Janusz Ustrzycki |
Metodyka nauczania historii i wiedzy o społeczeństwie; wybór podręcznika i programu nauczania do szkoły podstawowej – funkcje podręcznika w procesie edukacyjnym, motywowanie ucznia do nauki, praca z tekstem źródłowym, metody i techniki pracy z uczniem, praca z uczniem zdolnym, autorytet nauczyciela w procesie edukacji; edukacja wielokulturowa; edukacja filmowa |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |
Roman Zych |
Przygotowanie i przekazanie kompletnej dokumentacji z zakresu innowacji pedagogicznych, rola dyrektora we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w szkole i przedszkolu (serwis innowacyjny); metody aktywizujące w procesie nauczania – uczenia się; specyfika wymagań państwa wobec przedszkoli i szkół, szkolenie z zakresu procedur badawczych w szkołach i placówkach oświatowych; zachowania naruszające dyscyplinę w klasie szkolnej; przygotowanie mediacji szkolnych i rówieśniczych, techniki mediacyjne; mobbing wobec nauczycieli w szkołach i placówkach oświatowych; zachowania mobbingowe wśród uczniów, sposoby zapobiegania mobbingowi i dyskryminacji w szkołach; edukacyjny wymiar regionalizmu, warsztat pracy regionalisty; promocja placówek oświatowych, budowanie wizerunku instytucji oświatowych; istota przekazu medialnego, kontakty z mediami w sytuacjach kryzysowych; kompetencje kluczowe, kompetencje przyszłości i kompetencje transwersalne oraz innowacje pedagogiczne w podnoszeniu jakości pracy nauczyciela i szkoły; typologia subkultur młodzieżowych, patostreaming i zachowania autodestruktywne; psychologiczne i społeczne wyzwania wobec współczesnych nauczycieli; autoprezentacja i wystąpienia publiczne nauczycieli (wywiadówki, pedagogizacja rodziców itp.); organizacyjno-prawne wsparcie nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych; praca z uczniem nadwrażliwym sensorycznie i mentalnie, stany lękowe uczniów; formalno-prawne zasady tworzenia i stosowania Standardów Ochrony Małoletnich |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. |