Szkolenia rad pedagogicznych i JST - płatne, online/stacjonarne.
Istnieje możliwość łączenia tematów i prowadzenia w parach
Kontakt (bezpośrednio w oddziałach) lub
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 17 85 340 97 w. 36
Szkolenia rad pedagogicznych 2023/24
L.p. |
Temat |
Zakres treści |
Prowadzący |
1. |
Obowiązujące akty prawne dotyczące kształcenia obywateli Ukrainy |
Przegląd i analiza podstaw prawnych dotyczących problematyki kształcenia, opieki i wychowania dzieci i młodzieży będących obywatelami Ukrainy. |
L. Morąg P. Jarek |
2. |
Migracje/uchodźctwo jako wyzwanie dla polskiego systemu edukacji a współczesne konteksty kulturowe |
Współczesne kryzysy migracyjne; nowe zadania szkoły; kategorie migrantów; różnice kulturowe w funkcjonowaniu uczniów; wymiary i problemy integracji społecznej; procesy akulturacji; dzieci wojny a doświadczenia uchodźctwa. |
R. Zych |
3. |
Organizacja adaptacji ucznia z Ukrainy w szkole i w zespole klasowym |
Dlaczego powrót do szkoły jest bardzo ważny dla uczniów z Ukrainy? Czy każde dziecko przyniesie ze sobą traumę wojny? Jak przygotować klasę na nowe koleżanki i kolegów? Skąd czerpać informacje o Ukrainie? Jak i o czym rozmawiać z dzieckiem nieznającym języka polskiego? Których tematów unikać w rozmowie z dzieckiem, na co zwracać uwagę polskim uczniom? |
J. Majewska-Lasek |
4. |
Uchodźcy i cudzoziemcy w polskiej szkole |
Psychologiczne skutki uchodźctwa i wpływ migracji na rozwój dziecka, procesy grupowe występujące na styku grup i kultur. Diagnoza sytuacji uczniów; wsparcie i pomoc w sytuacji pracy z dzieckiem cudzoziemskim. |
D. Miziołek |
5. |
Stereotypy. Rola języka w kształtowaniu postaw tolerancji u dzieci i młodzieży |
Język i komunikacja; mechanizmy językowe, stereotypy środowiskowe, kulturowe, religijne. |
D. Miziołek |
6. |
Współpraca z rodzicami uczniów uchodźczych |
Rozumienie kontekstu kulturowego w budowaniu więzi ze szkołą. Rozwiązywanie identyfikowanych problemów. |
D. Miziołek |
7. |
Jak komunikować się i wspierać dziecko przybywające z Ukrainy; edukacja międzykulturowa |
Strategie akulturacji, aktywna tolerancja, wrażliwość kulturowa, przeciwdziałanie stereotypom. Jak wspólnie z klasą wspierać „innego/inną” w klasie? |
A. Smołyńczak-Bagińska |
8. |
Innowacyjne rozwiązania edukacyjne w pracy z uczniem z Ukrainy |
Dobre rozwiązania w pracy z uczniem z doświadczeniem migracji. Integracja ucznia cudzoziemskiego z zespołem klasowym. Inspiracje dla nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej do wykorzystania w pracy z dziećmi/uczniami. |
B. Śliwiak |
9. |
Praca nauczyciela z klasą, w której uczą się cudzoziemcy. |
Jak zadbać o integrację i przygotowanie do kształcenia dzieci cudzoziemskich w szkole; przykłady dobrych praktyk w pracy z uczniem z Ukrainy. |
B. Śliwiak |